ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА
офіційне інтернет-представництво
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Дата: 30.07.2024 08:21
Кількість переглядів: 89

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

у межах детального плану території забудови земельної ділянки орієнтовною площею 7,5000 га в межах села Користова Волочиської міської територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області

Замовник СЕО

Замовник проекту: Виконавчий комітет Волочиської міської ради

Юридична адреса: 31200, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, м. Волочиськ, площа Центральна, 1

Email: volmisrada@volochyska-gromada.gov.ua

Вид та основні цілі документу державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план території розробляється згідно Рішення Волочиської міської ради від 11 квітня 2024 року №2-39/2024 «Про розроблення детального плану території земельної ділянки в межах населеного пункту с. Користова Хмельницького району Волочиській міській раді».

Мета детального плану території – впорядкування земель запасу громади, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, оцінка можливості розміщення в межах території опрацювання зони виробничої забудови.

Детальний план території розробляється на підставі таких даних:

  • Рішення Волочиської міської ради від 11 квітня 2024 року №2-39/2024 «Про розроблення детального плану території земельної ділянки в межах населеного пункту с. Користова Хмельницького району Волочиській міській раді»;

  • Завдання на розроблення детального плану території;

  • Топографічна основа М1:2000, виконана в 2023 році.

Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

На етапі розроблення детального плану території ще не визначено інвестора та майбутній напрямок діяльності. Детальним планом передбачається впорядкування існуючих територій та оцінка можливості розміщення проектної виробничої забудови з обмеження її лініями регулювання забудови відповідно до проектного класу шкідливості.

Відповідно до другої і третьої частин статті 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», об’єкти, які відносяться до першої та другої категорій видів планованої діяльності та можуть мати значний вплив на довкілля, підлягають оцінці впливу на довкілля.

На основі аналізу сформованої містобудівної ситуації та наявної містобудівної документації проектом передбачається:

визначити відповідність земельної ділянки для можливості здійснення виробничої діяльності;

оцінити ступінь впливу на суміжні земельні ділянки ;

визначити межі зон впливу проектованого об'єкта;

обґрунтувати можливість розміщення об'єкта в межах позначеної території в умовах сформованої містобудівної ситуації.

До складу проекту детального платну території входить пояснювальна записка та графічні матеріали.

Пояснювальна записка визначає: підстави для розробки детального плану території, природні умови, характеристику рельєфу ділянки, соціально-економічні і містобудівні умови, оцінку існуючої ситуації, стан навколишнього середовища, використання території та її характеристики, транспорт, планувальні обмеження, розподіл території за функціональним використанням, пропозиції щодо встановлення режиму забудови території, передбачені для перспективної містобудівної діяльності, в т.ч. для розміщення об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, охорону та збереження культурної спадщини, переважні, супутні та допустимі види використання території, містобудівні умови та обмеження, розміщення основних об’єктів обслуговування, транспорт і вулично-дорожню мережу, розміщення автостоянок, інженерне забезпечення, розміщення інженерних мереж, інженерну підготовку та інженерний захист території, використання підземного простору; систему протипожежного захисту, комплексний підхід та благоустрій території, містобудівні заходи щодо поліпшення стану навколишнього середовища, основні техніко-економічні показники.

До графічних матеріалів входять:

1. Схема розташування території у планувальній структурі населеного пункту. М1:2000 (М1:5000);

2. План існуючого використання території суміщений з опорним планом та схемою існуючих планувальних обмежень М1:1000;

3. Проектний план суміщений зі схемою проектних планувальних обмежень, планом червоних ліній та схемою організації руху транспорту та пішоходів. М 1:1000. Креслення поперечних профілів вулиць. М1:100 (М1:200);

4. Схема інженерної підготовки та вертикального планування. М 1:1000;

5. Схема інженерних мереж, споруд і використання підземного простору. М1:1000;

6. Схема інженерно – технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони). М 1:1000.

Загальна площа території, щодо якої здійснюється детальне планування – 10,12 га.

З північної сторони територія земельної ділянки територіями сільськогосподарського призначення. Зі східної сторони – кварталами житлової садибної забудови. З західної сторони – комунальними територіями м. Волочиськ. З південної сторони – територіями сільськогосподарського призначення, інженерної та транспортної інфраструктури.

Конфігурація ділянки, має неправильну форму (орієнтовна довжина 550 м, ширина в межах 130260 м).

В межах земельної ділянки, щодо якої здійснюється детальне планування, забудова відсутня.

Ймовірні наслідки:

На основі комплексної оцінки території та намірів замовника, детальним планом території передбачається, впорядкування земель запасу громади з обгрунтуванням можливості розміщення виробничої забудови. (Детальний розподіл території та варіант планувальної структури наведено у графічних матеріалах).

З метою всебічного ґрунтовного аналізу та об’єктивних висновків проведено огляд в натурі території проектування.

Планувальні рішення детального плану території прийняті з урахуванням намірів забудови об’єкта відповідно до вимог санітарних, протипожежних норм, природоохоронного законодавства, нормативів екологічної безпеки та принципів раціонального природокористування.

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Детальний план розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів, з урахуванням взаємозв’язків основних та допоміжних споруд.

До можливих впливів на навколишнє середовище є вплив від самого процесу виробництва.

б) для територій з природоохоронним статусом;

Відповідно до регіональної схеми формування екомережі Хмельницької області затвердженої рішенням Хмельницької обласної ради №37-7/2016 від 28.08.2016 року територія ділянки проектування, як і м. Волочиськ знаходяться в межах структурних елементів екомережі Хмельницької області, а саме сполучної території Збручанського екороридору.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

Проектні пропозиції детального плану території не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, оскільки територія на яку розробляється детальний план території розташована на значній відстані від межі сусідніх держав.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Альтернативні варіанти забудови території розглядалися замовником на етапі отримання дозволу на розроблення детального плану території, в результаті чого було вирішено, що запропоновані проектні рішення є оптимальним варіантом для замовника.

Вибір майданчика будівництва проведено з урахуванням варіантів можливого розміщення об’єкта та техніко-економічних обґрунтувань з урахуванням найбільш економного використання території, а також соціально-економічного розвитку району.

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планової діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє середовище в період будівництва та функціонування об’єкта, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планової діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

статистичну інформацію,

відкриті дані, щодо стану навколишнього середовища;

регіональну схему формування екомережі Хмельницької області;

програми розвитку Хмельницької області у сфері охорони навколишнього природного середовища;

пропозиції щодо застосування технології.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, комплекс яких включає:

  • дотримання відповідних нормативних документів при проектуванні та будівництві об’єкта;
  • ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
  • планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території, влаштування очисних споруд.
  • охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності.

Окрім того, оцінити обмеження будівництва об’єкту за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

резюме нетехнічного характеру інформації, розраховане на широку аудиторію.

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції

Замовник проекту: Виконавчий комітет Волочиської міської ради

Завантажити файл

 


« повернутися

Код для вставки на сайт