Проект рішення ради №801 «Про внесення змін та затвердження Положення про постійні комісії Волочиської міської ради в новій редакції»
Скликання: | VIII скликання |
Сесія: | Проекти |
Тип документу: | Проект рішення ради |
Дата: | 29.08.2024 |
Автор: | Пендрак О.М., Хрущ О.В., Байда А.Л. |
Номер документу: | 801 |
Назва документу: | Про внесення змін та затвердження Положення про постійні комісії Волочиської міської ради в новій редакції |
Прикріплені файли: |
ПРОЄКТ
Розробник Пендрак О.М.
Хрущ О.В.
Байда А.Л.
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ
ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА
Волочиської міської територіальної громади
VІІІ скликання
ХLVІІ сесія
Р І Ш Е Н Н Я
вересня 2024 року Волочиськ № -47/2024
Про внесення змін та затвердження Положення про постійні комісії Волочиської міської ради в новій редакції
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо забезпечення прозорості місцевого самоврядування», за рекомендацією постійної комісії з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, прав людини та законності,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Внести зміни до Положення про постійні комісії Волочиської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 10 грудня 2020 року № 4-2/2020 «Про затвердження положення про постійні комісії Волочиської міської ради», а саме:
2.1. Пункт 1.2 викласти в такій редакції:
«1.2. Засідання постійних комісій є, як правило, відкритими та гласними.
Відкритість і гласність забезпечується шляхом :
1) Права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Право громадян України бути присутніми на засіданні може бути обмежено лише у випадку вчинення ними протиправних дій.
2) Засідання постійної комісії транслюється в мережі Інтернет у режимі реального часу. Цей підпункт набирає чинності через 30 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
3) Засідання постійної комісії підлягає відеофіксації з подальшим зберіганням відеозапису засідання не менше п’яти років. Відеозапис засідання постійної комісії оприлюднюється невідкладно після закінчення засідання, але не пізніше наступного дня після проведення засідання, на офіційному веб-сайті ради. Контроль за організацією відеозапису засідання постійної комісії та його зберіганням покладається на організаційно-інформаційний відділ.»
2.2. Підпункт 3) пункту 1.3 викласти в наступній редакції :
«3) розміщення проєктів порядку денного засідань постійних комісій, протоколів, висновків, рекомендацій постійних комісій»
2.3. Пункт 2.13 викласти в наступній редакції :
«2.13. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії. Засідання постійної комісії може проводитись дистанційно в режимі онлайн, відеоконференції, крім питань, що потребують таємного голосування. Для вирішення актуальних та термінових завдань, а також за наполяганням будь-кого з членів комісії, постійна комісія має право проводити виїзне засідання.
- Затвердити Положення про постійні комісії Волочиської міської ради VIII скликання в новій редакції (додається).
- Пункт 2 рішення міської ради від 10 грудня 2020 року № 4-2/2020 «Про затвердження положення про постійні комісії Волочиської міської ради», вважати таким, що втратив чинність.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, прав людини та законності (голова комісії Байда А.Л.) та секретаря ради Пендрак О.М.
Міський голова Костянтин ЧЕРНИЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення ХLVІІ сесії міської ради
№ -47/2024 від 28 серпня 2024 року
ПОЛОЖЕННЯ
про постійні комісії Волочиської міської ради VIII скликання
(нова редакція)
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Члени постійної комісії мають прагнути збільшення ефективності схвалюваних рішень та досягнення консенсусів.
1.2. Засідання постійних комісій є, як правило, відкритими та гласними.
Відкритість і гласність забезпечується шляхом :
1) Права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Право громадян України бути присутніми на засіданні може бути обмежено лише у випадку вчинення ними протиправних дій.
2) Засідання постійної комісії транслюється в мережі Інтернет у режимі реального часу. Цей підпункт набирає чинності через 30 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
3) Засідання постійної комісії підлягає відеофіксації з подальшим зберіганням відеозапису засідання не менше п’яти років. Відеозапис засідання постійної комісії оприлюднюється невідкладно після закінчення засідання, але не пізніше наступного дня після проведення засідання, на офіційному веб-сайті ради. Контроль за організацією відеозапису засідання постійної комісії та його зберіганням покладається на організаційно-інформаційний відділ.
1.3. Діяльність комісії висвітлюється на офіційному сайті Волочиської міської ради. При функціонуванні сайту ради повинно бути забезпечено:
1) розміщення чинної редакції Положення про постійні комісії, склад членів постійної комісії;
2) графіку засідань постійних комісій, із зазначенням дат та часу проведення чергових засідань, адреси приміщень, вказаних у розпорядженні про скликання сесії;
3) розміщення проєктів порядку денного засідань постійних комісій, протоколів, висновків, рекомендацій постійних комісій;
4) розміщення звітів постійних комісій.
1.4. Постійні комісії Волочиської міської ради (далі Рада) у своїй роботі керуються Конституцією України і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями Волочиської міської ради, Регламентом Волочиської міської ради восьмого скликання та цим Положенням.
1.5. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії.
1.6. У випадку необхідності може змінюватися кількісний та персональний склад комісій, можуть утворюватися нові постійні комісії ради, ліквідовуватися або реорганізовуватися утворені.
1.7. До складу постійної комісії не можуть бути обрані міський голова, секретар ради.
1.8. Депутат зобов’язаний увійти у склад однієї з постійних комісій.
1.9. Рішення Ради щодо утворення постійних комісій приймається з урахуванням принципу пропорційного представництва в комісіях.
1.10. Розподіл посад голів у конкретних постійних комісіях здійснюється за загальним консенсусом керівників депутатських груп та фракцій. У випадку недосягнення згоди, розподіл проводиться жеребкуванням. Рівність депутатів в раді і запобігання корупційним небезпекам досягається ротаціями керівного складу постійних депутатських комісій ради за пропозиціями голів депутатських груп (фракцій). Депутату надається право бути повторно обраним на посаду голови постійної комісії протягом каденції ради. Ротації (перевибори) заступників та секретарів комісії проводяться самою постійною комісією щоразу після обрання (переобрання) голови комісії.
1.11. Повноваження голови постійної комісії можуть бути припинені достроково міською радою. Вмотивовані пропозиції про припинення повноважень голови постійної комісії ради вносяться:
1) за рішенням відповідної постійної комісії Ради, прийнятим на її засіданні (без врахування голосу самого голови постійної комісії);
2) за ініціативою не менш як однієї третини депутатів від загального складу міської ради;
3) за рішенням депутатської фракції (групи), членом якої був даний депутат, що обіймав посаду голови комісії (у випадку припинення членства депутатська фракція (група) делегує іншого члена фракції (групи).
1.12. Якщо питання про припинення повноважень порушено за рішенням постійної комісії, Рада заслуховує доповідь з цього питання одного з членів комісії, визначеного нею. Голова постійної комісії доповідає про свою діяльність на цій посаді та організацію і стан справ з питань, віднесених до його компетенції. Рішення Ради про припинення повноважень голови постійної комісії повинно містити відомості про причини припинення повноважень.
1.13. Повноваження голови постійної комісії вважаються припиненими у випадку прийняття про це рішення Ради, що приймається більшістю депутатів від загального складу Ради. Депутат Ради, який виконував повноваження голови постійної комісії стає членом цієї комісії, якщо ним не подано заяву про входження до іншої постійної комісії. Рада зобов’язана розглянути питання обрання нового голови постійної комісії та прийняти рішення.
1.14. За згодою депутата та рішенням Ради членство депутата може бути припинено з обранням його до складу іншої постійної комісії. Питання про обрання депутата до іншої постійної комісії можуть бути ініційовані міським головою, головою депутатської фракції (групи), до якої входить депутат, головою постійної комісії та самим депутатом.
1.15. Постійні комісії є підзвітними Раді та відповідальними перед нею. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах.
1.16. Постійні комісії в обов’язковому порядку попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження міською радою, готують висновки з цих питань. Для забезпечення такої діяльності комісій особа, яка висуває кандидата для обрання, затвердження або погодження Радою, зобов’язана передати через апарат ради проєкт відповідного рішення та необхідну інформацію на розгляд профільної комісії не пізніше двох днів до пленарного засідання сесії. Під час попереднього розгляду кандидатур осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою комісія має право викликати кандидата на засідання комісії.
1.17. Депутат міської ради зобов’язаний брати участь у роботі постійних комісій міської ради.
1.18. Депутат зобов’язаний проінформувати голову постійної комісії та апарат ради про неможливість бути присутнім на засіданні комісії та вказати відповідні причини, а також, не пізніше трьох робочих днів, надати до апарату ради пояснювальну записку про відсутність із додаванням відповідних документів, що обґрунтовують поважність відсутності. У випадку відсутності такого повідомлення (а також у випадку відсутності в подальшому пояснювальної записки) вважається, що депутат відсутній без поважних причин.
1.19. Постійні комісії щорічно звітують перед радою про свою діяльність. Звіт постійної комісії повинен бути поданий на розгляд ради не пізніше 31 березня року наступного за звітним. Звітування відбувається при переобранні голови комісії. До звіту повинна бути включена статистична інформація:
1) кількість засідань постійної комісії;
2) кількість розглянутих комісією питань;
3) кількість рішень ради та виконавчого комітету, що перебували на контролі комісії;
4) кількість висновків та рекомендацій, що були підготовлені комісією;
5) відвідування засідань комісії її членами.
Звіт комісії розглядається на пленарному засіданні ради з доповіддю представника постійної комісії. Одночасно із прийняттям до уваги звіту постійної комісії, Рада вирішує питання про ефективність роботи комісії та необхідність її подальшого існування. Рада також обговорює ефективність діяльності голови комісії, дотримання ним вимог Регламенту ради та Положення про постійні комісії. Також обговорюється питання про виконання своїх обов’язків членами комісії, в т.ч. відвідування ними засідань комісій.
Звіт комісії та рішення ради про його врахування повинні бути опубліковані на сайті ради.
1.20. Члени комісій зобов’язані запобігати корупції, нерівноправності громадян, виникненню ситуацій, які можуть призводити до корупційних ризиків. Запобігання корупції також здійснюється врегулюванням інтересів депутата ради, інших представників місцевого самоврядування, під час вивчення всіх питань в комісії. Депутати ради зобов’язані інформувати комісію, повідомляти про конфлікт інтересів, надавати інформацію, яким чином питання, які розглядаються комісією, стосуються того чи іншого депутата ради. У випадку порушення законодавства, Регламенту, рішень ради та цього Положення, депутати несуть відповідальність, визначену законодавством.
1.21. Інформування громадськості про діяльність постійних комісій покладається на інформаційний відділ ради та голову комісії. Організаційно-методичне, технічне і матеріальне обслуговування постійних комісій, а також забезпечення їх функціонування здійснюється апаратом ради.
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ
2.1. Усі стадії роботи комісії (початок, обговорення, голосування, завершення тощо), як правило, є відкритими. Забороняється видалення присутніх з приміщення для обговорення чи проведення голосування. Члени комісії та апарату ради, які мають інформацію про можливу присутність на засіданні комісії великої кількості людей, зобов’язані повідомити про це голові комісії (особам, які здійснюють його функції). Голова комісії повинен вирішити перед початком засідання комісії питання про проведення засідання в приміщенні, яке забезпечить присутність усіх бажаючих. Такими приміщеннями можуть бути зали пленарних засідань, актові зали адмінбудівель, концертні і виставкові зали тощо. У випадку, якщо велика кількість присутніх зібралась несподівано (випадково, стихійно), то головуючий повинен оголосити перерву в засіданні та вирішити питання про організацію засідання в такий спосіб, щоб забезпечити можливість участі громадян у засіданні (обрання більшого приміщення, проведення виїзного засідання, відкривання дверей та розміщення в коридорі, транслювання засідання в суміжні приміщення тощо).
2.2. Постійні комісії, за дорученням ради або за власною ініціативою, попередньо розглядають проєкти програм соціально-економічного і культурного розвитку, бюджету громади, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проєкти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
2.3. Постійні комісії, за дорученням ради, міського голови, секретаря ради або за власною ініціативою, вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді виконавчих органів, а також з питань, віднесених до відання ради, підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках, на розгляд міської ради, виконавчого комітету, здійснюють контроль за виконанням рішень ради.
2.4. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи.
2.5. У разі необхідності, на засідання комісії запрошуються керівники підприємств, установ та організацій, заступники міського голови, представники організацій громадянського суспільства при розгляді питань, які стосуються сфер їх діяльності.
2.6. Організація роботи постійної комісії міської ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організовує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості виконувати ним свої повноваження з інших причин, його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії.
2.7. Порядок денний засідання комісії формує голова комісії. Питання до порядку денного включаються за пропозиціями:
1) голови постійної комісії;
2) заступника голови, секретаря або члена постійної комісії;
3) виконавчих органів міської ради.
2.8. Про засідання постійної комісії повинні бути особисто проінформовані усі члени комісії та запрошені на її засідання шляхом надсилання працівниками апарату ради, за вказівкою голови постійної комісії, повідомлення на електронну пошту та/або телефонним дзвінком. Члени комісії повинні бути сповіщені про засідання комісії не менш як за добу, а у невідкладних випадках, не менш як за одну годину. В повідомленні про засідання постійної комісії, що надсилається на електронну пошту, повинен бути зазначений час і місце проведення засідання, порядок денний та необхідні для вивчення питань матеріали.
2.9. Голова комісії (особа, яка виконує повноваження голови комісії) несе персональну відповідальність за дотримання процедури скликання засідань постійної комісії.
2.10. До порядку денного включаються питання про проєкти рішень, внесених на чергову сесію, а також звернення громадян та інші питання, розгляд яких належить до відання комісії.
2.11. Особисту відповідальність за підготовку проєктів відповідних документів, що вносяться на розгляд комісії, несуть автори проєктів рішень.
2.12. При проведенні засідання комісії ведеться протокол засідання. Протокол засідання комісії повинен бути підготовлений працівниками апарату ради протягом трьох робочих днів від дня проведення засідання комісії. Особи, незгідні із редакцією протоколу засідання комісії, мають право подати до нього свої зауваження, які розглядаються на засіданні комісії.
2.13. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії. Засідання постійної комісії може проводитись дистанційно в режимі онлайн, відеоконференції, крім питань, що потребують таємного голосування. Для вирішення актуальних та термінових завдань, а також за наполяганням будь-кого з членів комісії, постійна комісія має право проводити виїзне засідання.
2.14. Член комісії не може бути позбавлений права присутності на засіданні постійної комісії. Усі рішення чи дії комісії, головуючого чи інших осіб, спрямовані на позбавлення присутності члена комісії, тягнуть за собою відповідальність за перешкоджання у виконанні повноважень депутата ради. У випадку вчинення депутатом протиправних чи аморальних дій, засідання комісії може бути закрито за одноголосним рішенням усіх присутніх членів комісії (при цьому голос порушника не враховується). Про ухвалення такого рішення усі члени комісії, які проголосували за нього, повинні поставити особистий підпис в протоколі засідання.
2.15. На засіданні постійної комісії член комісії має беззаперечне та безумовне право на виступ, внесення пропозицій, зауважень. Слово для виступу членів комісії надається головуючим в порядку черговості їх вимог. У випадку виникнення спірної ситуації питання про черговість виступів може бути поставлене на голосування. З метою забезпечення належної уваги до думок депутатів-членів комісії, вони зобов’язуються у власних виступах привертати особливу увагу на ті частини промови, у яких висловлюються пропозиції та зауваження депутата.
2.16. Пропозиції і зауваження, висловлені депутатами, розглядаються на засіданні постійної комісії або надсилаються на розгляд виконавчих органів ради, які зобов'язані розглянути ці пропозиції і зауваження, та про результати розгляду повідомити депутата та постійну комісію ради.
2.17. Член постійної комісії може висловити окрему думку, шляхом повідомлення про неї до проведення голосування за певне питання порядку денного, про що робиться відмітка в протоколі засідання комісії. Окрема думка повинна бути подана письмово протягом одного дня з моменту завершення засідання постійної комісії. Окремі думки є невід’ємною частиною протоколу засідання комісії та підлягають оприлюдненню разом із протоколом.
2.18. Право ухвального голосу мають члени комісії. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини від загального складу комісії.
2.19. У разі проведення засідання постійної комісії дистанційно, голосування депутатів здійснюється за допомогою електронних месенджерів, які не заборонені до використання в Україні.
2.20. Депутат ради, який не є членом постійної комісії, має право дорадчого голосу на засіданні комісії. Право дорадчого голосу передбачає беззаперечне і безумовне право на виступ тривалістю до 3 хвилин на засіданні перед голосуванням з окремого питання порядку денного.
2.21. Кожному депутату ради, що є присутнім на засіданні постійної комісії, забезпечується право на виступ. Першочергове право на виступ мають члени комісії, а потім депутати, що не є членами комісії. За рішенням комісії право виступу надається також усім присутнім на засіданні комісії, що не є депутатами ради (запрошеним, представникам ЗМІ та громадськості, посадовим особам, представникам підприємств, установ, організацій, заявникам тощо) за їх проханням в черговості надходження прохань про виступ. Депутати ради мають право на висловлення репліки, у випадку згадування їх власного імені чи прізвища.
2.22. Головуючому заборонено ставити на голосування питання у випадку, якщо присутні не реалізували свого права на виступ в порядку, визначеному вище.
Тривалість виступів:
1) для доповіді - 5 хв.
2) для співдоповіді - 3 хв.
3) для участі в обговоренні - 3 хв.
4) заключне слово доповідача - 3 хв.
5) для репліки - 1 хв.
2.23. Особи, що беруть участь в обговоренні, як правило виступають один раз з обговорюваного питання порядку денного. Право виступу повторно, а також більшої тривалості може бути надано будь-якій особі за рішенням комісії.
2.24. За вимогою члена комісії, питання порядку денного може бути винесене на виїзне засідання, яке проводиться за місцем проживання/реєстрації заявників та зацікавлених у рішенні осіб. У випадку надходження вимоги члена комісії про проведення виїзного засідання, обговорення цього питання припиняється, а головуючий ставить на обговорення дату, час, місце виїзного засідання та організаційні питання (участь працівників апарату, протоколювання засідання, інформування учасників, запрошення мешканців, ЗМІ тощо). Виїзне засідання повинно бути проведене постійною комісією не раніше одного дня і не пізніше трьох днів від дня проведення засідання комісії, на якому членом комісії заявлено вимогу про виїзне засідання.
2.25. Головуючий на засіданні комісії забезпечує дотримання прав членів комісії. Перешкоджання у реалізації прав депутатів міської ради щодо участі в засіданнях постійних комісій міської ради (зокрема, проведення засідань всупереч визначеній процедурі, ненадання/позбавлення права на виступ, голосування до завершення виступів, прийнятті остаточного рішення, в т.ч. не відкладення розгляду питання всупереч рішенню комісії) тягне відповідальність згідно із вимогами чинного законодавства.
2.26. За результатами вивчення і розгляду питань, постійні комісії готують висновки і рекомендації та, при необхідності розробляють проєкти рішень ради. Висновки, рекомендації та проєкти рішень постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, в разі його відсутності - заступником або секретарем. Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії.
2.27. Проєкти рішень, не розглянуті профільними постійними комісіями, не можуть бути внесені на розгляд ради.
2.28. Протоколи засідань постійних комісій міської ради з висновками та рекомендаціями оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
2.29. Рекомендації постійних комісій підлягають обов'язковому розгляду виконавчими органами ради, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк. Якщо комісією не визначено строк для розгляду рекомендації, то вважається, що тривалість такого строку десять днів із дня отримання тексту рекомендацій відповідним адресатом.
2.30. Постійна комісія, для вивчення питань розробки проєктів рішень ради може створювати підготовчі комісії і робочі групи із залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів. Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісій, а також за дорученням ради, міського голови, секретаря ради розглядатися постійними комісіями спільно. Висновки і рекомендації, прийняті постійними комісіями на їх спільних засіданнях, підписуються головами відповідних постійних комісій.
ІІІ. ФУНКЦІОНАЛЬНА СПРЯМОВАНІСТЬ ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ
3.1. У Волочиській міській раді функціонують такі постійні комісії:
1) Постійна комісія з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, прав людини та законності.
2) Постійна комісія з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та співробітництва.
3) Постійна комісія міської ради з питань житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури, комунальної власності громади, енергозбереження та транспортування.
4)Постійна комісія міської ради з питань земельних відносин, архітектури, будівництва, планування територій, природокористування благоустрою та екології.
5) Постійна комісія міської ради з з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, туризму, молоді та спорту
3.2. Постійна комісія з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, прав людини та законності
3.2.1 Готує висновки з питань, пов’язаних з гарантіями депутатської діяльності.
3.2.2. Готує за дорученням ради або міського голови рекомендації з питань, пов’язаних з депутатською діяльністю та дотриманням норм депутатської етики, заслуховування радою інформації про роботу депутатів у раді, про виконання ними рішень ради.
3.2.3 Розглядає пропозиції щодо внесення змін та доповнень до Регламенту міської ради, приймає по них висновки.
3.2.4 Здійснює контроль за дотриманням Регламенту Волочиської міської ради.
3.2.5 Готує висновки щодо дотримання депутатами зобов’язань перед виборцями
3.2.6 Вносить пропозиції щодо сприяння діяльності правоохоронних органів в межах, визначених законодавством.
3.2.7 Здійснює контроль за дотриманням вимог ст.59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», надає зазначеним у ній особам консультації та роз’яснення щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками.
3.2.8 Інформує раду про стан дотримання фінансового контролю депутатами міської ради.
3.2.9. Попередньо розглядає кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження міською радою, готує висновки з цих питань
3.2.10. Спільно з іншими постійними комісіями готує висновки до проєктів цільових та комплексних програм соціально-економічного та культурного розвитку громади, внесених змін до них, до звітів про виконання відповідних програм, здійснює контроль за їх виконанням.
3.2.11. Спільно з іншими постійними комісіями здійснює контроль за виконанням програм соціально-економічного, культурного розвитку та бюджету громади
3.3. Постійна комісія з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та співробітництва.
3.3.1 Попередньо розглядає проєкти усіх цільових (галузевих) та комплексних програм соціально-економічного та культурного розвитку громади.
3.3.2 Здійснює контроль за виконанням програм соціально-економічного, культурного розвитку та бюджету громади, використанням бюджетних коштів, виносить на обговорення звіти керівників виконавчих органів міської ради про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, бюджету громади, рішень ради з цих питань, а також про здійснення виконавчим комітетом делегованих йому радою повноважень.
3.3.3 Бере участь у підготовці проєкту бюджету, контролює процедуру його представлення, розгляду, доопрацювання, внесення змін та доповнень, затвердження.
3.3.4. Спільно з іншими постійними комісіями готує висновки до проєктів цільових та комплексних програм соціально-економічного та культурного розвитку громади, внесених змін до них, до звітів про виконання відповідних програм, здійснює контроль за їх виконанням. Виконавчі органи міської ради та інші ініціатори внесення проєктів рішень на розгляд міської ради повинні подавати комісії економічне обґрунтування з визначенням джерел фінансування видатків, передбачених проєктом рішення.
3.3.5 Вносить на розгляд ради пропозиції щодо місцевих податків і зборів, залучення фінансово-кредитних ресурсів згідно з чинним законодавством.
3.3.6 Контролює виконання рішень Ради щодо міжбюджетних взаємовідносин.
3.3.7 Бере участь в розробці та попередньо розглядає усі питання, пов’язані з залученням бюджетних надходжень для реалізації міських соціально-економічних та культурних програм.
3.3.8. Контролює виконання рішень Ради щодо реалізації (впровадження) інвестиційних проєктів, надає висновки, пропозиції та рекомендації.
3.3.9. Бере безпосередню участь у розробці і впровадженні програм розвитку малого та середнього бізнесу, підприємництва, захисту прав споживачів та туризму, контролює виконання даних програм.
3.3.10. Розглядає питання надання пільг підприємствам Волочиської міської територіальної громади, надає висновки, рекомендації.
3.3.11. Розглядає угоди про співпрацю стосовно питань зовнішньоекономічної діяльності та залучення інвестицій.
3.3.12. У випадку, якщо на розгляд ради вносяться питання чи проєкти рішень, що містять ознаки регуляторного акта, комісія попередньо дає по даному питанню свої заключення, рекомендації та висновки.
3.3.13. здійснює контроль за використанням бюджетних коштів, готує висновки з цих питань
3.3.14. Ініціює та вносить пропозиції щодо нових джерел надходжень до бюджету міської ради.
3.3.15. забезпечує планування діяльності ради з підготовки регуляторних актів в порядку визначеному чинним законодавством та підготовку експертного висновку щодо регуляторного впливу проєктів регуляторних та інших нормативних правових акті ради.
3.4. Постійна комісія міської ради з питань житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури, комунальної власності громади, енергозбереження та транспортування.
3.4.1. Бере участь у підготовці та попередньо розглядає проєкти рішень з питань економіки, промисловості, транспорту і зв’язку, контролю за використанням комунального майна, що виносяться на розгляд ради, дає по даних проєктах висновки та рекомендації.
3.4.2. Контролює виконання рішень Ради щодо приватизації комунального майна, дотримання законодавства з питань приватизації та проводить аналіз її наслідків.
3.4.3 Розглядає пропозиції та подає висновки з питань про продаж або під заставу об’єктів, що перебувають в комунальній власності, а також придбання таких об’єктів в установленому законом порядку.
3.4.4. Розглядає пропозиції по наданню пільг з орендної плати, періодично проводить аналіз доцільності і ефективності передачі в оренду приміщень.
3.4.5. Вносить на обговорення питання розвитку та ефективного використання комунальної власності.
3.4.6 Комісія, спільно з іншими постійними комісіями, розглядає відповідні розділи і показники проєктів планів соціально-економічного розвитку та бюджету громади, звітів про їх виконання, вносить до них зауваження і пропозиції, готує висновки.
3.4.7. Бере безпосередню участь у підготовці питань про стан і розвиток житлово-комунального господарства.
3.4.8. Попередньо розглядає плани з розвитку житлово-комунальної сфери,
3.4.9. Розробляє, за дорученням ради або з власної ініціативи, проєкти рішень з питань житлово-комунального господарства,
3.4.10. Заслуховує, в міру необхідності, інформацію щодо виконання планів розвитку та функціонування житлово-комунальної сфери громади, виконання рішень ради з питань, що стосуються житлово-комунального господарства, здійснення ними делегованих повноважень, готує зауваження, висновки та рекомендації з цих питань.
3.4.11. Попередньо розглядає проєкти рішень з житлово-комунальних питань та з питань благоустрою, що виносяться на розгляд ради, готує до даних проєктів висновки та рекомендації.
3.4.12 Розглядає і подає на затвердження міської ради проєкти програм щодо надання та продажу житла за пільговими умовами, ліквідації непридатного для проживання житлового фонду, здійснює контроль даних питань
3.4.13. Контролює виконання рішень щодо стану експлуатації та утримання об’єктів житлово-комунального господарства незалежно від їх форм власності.
3.4.14. Розглядати та подає на затвердження міської ради, проєкти програм поетапної реконструкції та модернізації застарілого житлового фонду, контролює виконання даних програм.
3.4.15. Розробляє програми та окремі заходи щодо створення та діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та контролює їх виконання.
3.4.16 Сприяє створенню та здійсненню повноважень органів самоорганізації населення.
3.4.17. Бере участь в розробці заходів щодо впровадження екологічно-безпечних технологій утилізації твердих побутових відходів на території Волочиської територіальної громади та контролює їх здійснення.
3.5 . Постійна комісія міської ради з питань земельних відносин, архітектури, будівництва, планування територій, природокористування благоустрою та екології.
3.5.1.Бере участь у підготовці питань про стан і розвиток архітектури, будівництва в Волочиській територіальній громаді.
3.5.2. Бере участь у реалізації державної політики, політики міської ради з питань архітектури, будівництва та розвитку громади.
3.5.3 Бере участь у розробці та вдосконаленні міських містобудівних програм, Генерального плану міста, Плану зонування території, Детальних планів забудови територій громади, іншої містобудівної документації.
3.5.4. Попередньо розглядає відповідні розділи і показники проєктів програм соціально-економічного розвитку та бюджету громади, звітів про їх виконання, вносить до них зауваження і пропозиції.
3.5.5. Вносить пропозиції до планів і програм будівництва та реконструкції об’єктів на території громади, розглядає інвестиційні містобудівні програми, пропозиції і бізнес-плани юридичних осіб щодо розвитку окремих територій та будівництва об’єктів архітектури.
3.5.6. Бере участь у розгляді пропозицій щодо встановлення та зміни меж території громади.
3.5.7. Розглядає висновки щодо затвердження у встановленому законом порядку меж території громади, в межах повноважень, координує діяльність суб’єктів містобудування щодо узгодження територіального розвитку громади.
3.5.8. Розглядає проєкти рішень ради з питань будівництва.
3.5.9. Готує рекомендації щодо будівництва, реконструкції та ремонту житлових та нежитлових будівель в громаді за рахунок бюджетних коштів.
3.5.10. Ініціює розгляд питань щодо виділення бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт житла і нежитлових приміщень в громаді.
3.5.11. Ініціює вилучення неосвоєних земельних ділянок, відведених для будівництва, перегляд раніше прийнятих, але не виконаних рішень міської ради з питань надання земельних ділянок для будівництва.
3.5.12. Бере участь у розробці заходів з охорони, реставрації та використання пам’яток історії і культури, архітектури та містобудування.
3.5.13. Залучає спеціалістів органів державної виконавчої влади, установ, організацій (за погодженням з керівниками) для розгляду питань, що належать до компетенції комісії.
3.5.14. Має право одержувати від місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій громади документи, матеріали та інформацію, необхідні для розгляду їх на комісії.
3.5.15. Бере участь у формуванні концепції розміщення об'єктів зовнішньої реклами, подає пропозиції до регуляторних актів у сфері зовнішньої реклами.
3.5.16. Бере участь у підготовці питань природокористування, приватизації, продажу, оренди землі та екологічної політики громади.
3.5.17. Попередньо розглядає відповідні розділи і показники проєктів планів соціально-економічного розвитку та бюджету громади, звітів про їх виконання, вносить до них зауваження і пропозиції.
3.5.18 Готує висновки та рекомендації щодо проєктів рішень ради з питань земельних відносин.
3.5.19. Вносить на розгляд міської ради пропозиції щодо розроблення та здійснення організаційних, економічних, екологічних, інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, забезпечення додержання режиму використання земель.
3.5.20. Розглядає та вивчає, в межах своєї компетенції, питання діяльності підприємств, організацій, установ у разі порушення ними вимог природоохоронного законодавства.
3.5.21. Сприяє екологічній просвіті, громадським ініціативам та вільному доступу населення до інформації про стан навколишнього природного середовища.
3.5.22.Сприяє розвитку природно-заповідного фонду громади, територій рекреаційного призначення.
3.5.23. Надає пропозиції щодо обмеження, тимчасової заборони чи припинення права користування земельними ділянками громадян чи юридичних осіб у разі порушення вимог земельного, екологічного та податкового законодавства.
3.6. Постійна комісія з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, туризму, молоді та спорту
3.6.1 Бере участь у підготовці питань про стан і розвиток освіти, науки, культури, молодіжної політики, туризму, фізичної культури та спорту, охорони здоров’я, материнства, дитинства та сім’ї, проблем соціального захисту населення.
3.6.2. Попередньо розглядає відповідні розділи і показники проєктів програм соціально-економічного розвитку та бюджету громади, звітів про їх виконання, вносить до них зауваження і пропозиції.
3.6.3. Розробляє, за дорученням ради або з власної ініціативи, проєкти рішень ради і пропозиції з питань освіти, туризму, науки, культури, молодіжної політики, фізичної культури та спорту, охорони здоров’я, дитинства та сім’ї, соціального захисту населення, готує і подає висновки з даних питань.
3.6.4. Бере участь у розробці програм, що сприяють роботі закладів освіти, культури, молодіжної політики, туризму, фізичної культури та спорту, охорони здоров’я та фармації усіх форм власності, розглядає програму зайнятості населення та заходи щодо соціальної захищеності різних груп населення від безробіття, здійснює контроль за організацією їх виконання.
3.6.5. Попередньо розглядає проєкти програм, спрямованих на охорону материнства, дитинства та сім’ї, поліпшення житлових і матеріально-побутових умов осіб з інвалідністю, учасників АТО/ООС, ветеранів війни та праці, ліквідаторів аварії на ЧАЕС, реабілітованих жертв політичних репресій, військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, сімей, які втратили годувальника, багатодітних сімей, громадян похилого віку.
3.6.6. Надає пропозиції щодо оптимізації галузей, що входять до сфери діяльності комісії.
3.6.7. Бере участь у розробці програм, що сприяють роботі товариств, асоціацій, інших громадських неприбуткових організацій, які діють у сфері діяльності комісії.
3.6.8. Здійснює контроль за виконанням рішень щодо забезпечення охорони пам’яток історії та культури, збереженням та використанням культурного надбання.
3.6.9. Вивчає, в межах своїх повноважень, діяльність зареєстрованих відповідно до законодавства і розташованих на території громади закладів освіти, фізичної культури, спорту, туризму, охорони здоров’я, соціального захисту населення незалежно від форм власності, вносить пропозиції до відповідних органів.
3.6.10. В межах своїх повноважень координує і об’єднує зусилля фахівців культури, освіти, молодіжних, спортивних організацій з метою перетворення громади в культурно-освітній та спортивний центр.
3.6.11. Сприяє реалізації на місцевому рівні державної політики у сфері охорони здоров'я, санітарно-епідемічного забезпечення населення та пропагування здорового способу життя.
3.6.12. Готує рекомендації щодо покращення організації медичного обслуговування, харчування, побутових умов в лікувальних закладах громади.
3.6.13. Бере участь у розробці програм розвитку туризму та розв’язанні актуальних проблем у туристичній сфері громади.
ІV. ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
4.1. Це Положення діє до прийняття Положення про постійні комісії міської ради наступного скликання.
4.2. Питання, не врегульовані цим Положенням, регулюються Конституцією України та нормами чинного законодавства України.
Секретар ради Оксана ПЕНДРАК