ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА
офіційне інтернет-представництво
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Рішення міської ради №15-37/2024 «Про затвердження положення про відділ з питань цивільного захисту, охорони праці та мобілізаційної роботи виконавчого комітету Волочиської міської ради»

Кількість переглядів: 53
Скликання: VIII скликання
Сесія: 37 сесія (від 07.02.2024)
Тип документу: Рішення міської ради
Дата: 14.02.2024
Номер документу: 15-37/2024
Назва документу: Про затвердження положення про відділ з питань цивільного захисту, охорони праці та мобілізаційної роботи виконавчого комітету Волочиської міської ради
Прикріплені файли:
  1. Рішення ради (0.1 МБ)

Фото без опису

ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ

ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА

Волочиської міської територіальної громади

VІІІ скликання

ХХХVІІ сесія

Р І Ш Е Н Н Я

7 лютого 2024 року Волочиськ № 15 -37/2024

Про затвердження положення про відділ з питань цивільного захисту, охорони праці та мобілізаційної роботи виконавчого комітету Волочиської міської ради

З метою забезпечення ефективного здійснення на території громади завдань, обов’язків та повноважень з питань цивільного захисту, охорони праці та мобілізаційної роботи, на виконання рішення сесії Волочиської міської ради № 8-36/2023 від 21.12.2023р. «Про затвердження структури та загальної чисельності працівників апарату Волочиської міської ради, інших виконавчих органів ради та кошторису видатків на 2024 рік, розпорядження міського голови від 22 грудня 2023 року № 242 р/к «Про внесення змін до штатного розпису апарату Волочиської міської ради та її виконавчих органів», керуючись статтями 26, 54, 59, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтею 19 Кодексу цивільного захисту України, за рекомендацією постійної комісії з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, прав людини та законності,

міська рада.

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Положення про відділ з питань цивільного захисту, охорони праці та мобілізаційної роботи виконавчого комітету Волочиської міської ради Хмельницької області згідно додатку.

  2. Доручити начальнику відділу Войцехівському С.О. підготувати посадові інструкції працівників відділу згідно даного Положення.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на начальника відділу з питань цивільного захисту, охорони праці та мобілізаційної роботи Войцехівського С.О. та постійну комісію з питань з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, прав людини та законності ( голова комісії Байда А.Л.).

 

Міський голова Костянтин ЧЕРНИЧЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення ХХХVІІ сесії міської ради

від 7 лютого 2024 року № 15-37/2024

 

ПОЛОЖЕННЯ

про відділ з питань цивільного захисту, охорони праці

та мобілізаційної роботи виконавчого

комітету Волочиської міської ради

 

  1. Загальні положення

 

1. Відділ з питань цивільного захисту, охорони праці та мобілізаційної роботи виконавчого комітету Волочиської міської ради (далі − Відділ) є виконавчим органом Волочиської міської ради, і в межах території територіальної громади забезпечує виконання покладених на нього завдань.

 

2. Відділ є підзвітний і підконтрольний раді та підпорядковується міському голові - керівнику Волочиської міської субланки територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту України на території громади.

 

3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією, Кодексом цивільного захисту та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, нормативно-правовими актами інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови міської ради, а також цим Положенням.

 

4. Відділ складається з чотирьох працівників: начальника та трьох головних спеціалістів. Роботу відділу організовує начальник. Начальник відділу призначається на посаду за результатами конкурсу та звільняється з посади розпорядженням міського голови.

 

5. Працівники відділу є посадовими особами органу місцевого самоврядування, їх, їх основні права, обов’язки, відповідальність, умови праці і соціально-побутового забезпечення визначаються Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами.

 

  1. Основними завданнями Відділу є:

1) Забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту на території Волочиської міської територіальної громади;

2) Участь в організації відновлюваних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

3) Розроблення і здійснення заходів щодо підтримання готовності органів управління і сил територіальної підсистеми цивільного захисту до дій за призначенням у мирний час та в особливий період;

4) Здійснення разом з іншими органами управління територіальної підсистеми цивільного захисту інформаційного забезпечення, впровадження сучасних інформаційних технологій та створення банків даних з питань захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

5) Організація заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації і контроль за їх здійсненням у сфері управління.

 

  1. Галузеві повноваження відділу

 

У сфері Цивільного захисту:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, та здійснює контроль за їх реалізацією у сфері цивільного захисту;

2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) здійснює контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах повноважень визначених чинним законодавством з питань цивільного захисту;

4) аналізує стан цивільного захисту на території громади та вживає заходів до усунення недоліків;

5) бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку громади;

6) вносить пропозиції щодо питань цивільного захисту у проекті відповідного місцевого бюджету;

7) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

8) бере участь, у межах своєї компетенції, у підготовці заходів щодо розвитку громади;

10) розробляє проекти розпоряджень голови міської ради, у визначених законом випадках - проекти нормативно-правових актів з питань реалізації галузевих повноважень;

11) бере участь у розробленні проектів розпоряджень міського голови, проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші виконавчі органи ради;

12) бере участь у підготовці звітів міського голови для їх розгляду на сесії ради;

13) готує самостійно, або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання керівництву міської ради;

14) готує (бере участь у підготовці) проектів угод, договорів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень з питань цивільного захисту;

15) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;

16) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;

17) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Відділ;

18) постійно інформує населення про стан виконання заходів з питань цивільного захисту;

19) розробляє і здійснює заходи щодо підтримання готовності органів управління і сил місцевої субланки територіальної підсистеми цивільного захисту до дій за призначенням у мирний час та в особливий період;

20) організовує заходи щодо реалізації вимог техногенної безпеки на потенційно небезпечних об’єктах та інших суб’єктах господарювання, які можуть створити реальну загрозу виникнення аварії, що належать до сфери управління;

21) розробляє та забезпечує реалізацію місцевих програм та планів заходів у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки;

22) бере участь у створені аварійно-рятувальних служб, формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту, забезпеченні їх діяльності та здійсненні контролю за готовністю до дій за призначенням;

23) організовує заходи із створення та підтримання у постійній готовності місцевої субланки територіальної системи централізованого оповіщення, здійснення її модернізації та забезпечення функціонування;

24) забезпечує за розпорядженням міського голови оповіщення та інформування керівного складу органів управління, сил місцевої субланки територіальної підсистеми цивільного захисту та населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій;

25) бере участь в організації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території громади, а також радіаційного, хімічного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків таких ситуацій;

26) здійснює координацію роботи створених аварійно-рятувальних служб, МПО та добровільної пожежної охорони;

27) організовує роботу міської евакуаційної комісії;

28) бере участь у розроблені та здійснені на території громади заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління в особливий період;

29) подає голові міської ради пропозиції щодо включення до проекту місцевого бюджету витрат на розвиток і функціонування органів управління та сил міської субланки територіальної підсистеми цивільного захисту, системи зв’язку та централізованого оповіщення, здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;

30) бере участь у розроблені та організації здійснення заходів щодо створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

31) забезпечує взаємодію з управлінням з питань цивільного захисту облдержадміністрації, яке забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту щодо виконання завдань цивільного захисту;

32) бере участь в організації забезпечення життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій;

33) є робочим органом міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, організовує та забезпечує її роботу, а в разі виникнення надзвичайних ситуацій подає голові міської ради пропозиції щодо утворення та складу спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, бере участь у її роботі;

34) бере участь в організації та проведенні заходів, щодо навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб міської ради, суб’єктів господарювання, що належать до сфери її управління, керівників та їх заступників, здійснення підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;

35) бере участь у роботі з виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту;

36) бере участь у підготовці пропозицій для прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту комунальної форми власності;

37) веде облік фонду захисних споруд цивільного захисту;

38) здійснює контроль за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту;

39) бере участь у розробленні та здійсненні комплексу заходів, спрямованих на поліпшення пожежної безпеки суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління міської ради;

40) розробляє і здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо участі органів управління та місцевої субланки територіальної підсистеми цивільного захисту в територіальній обороні;

41) у межах своїх повноважень, бере участь у здійсненні антитерористичних заходів на території громади;

42) забезпечує отримання та доведення до населення громади розпоряджень про переведення місцевої субланки територіальної підсистеми цивільного захисту у вищі ступені готовності;

44) бере участь у реалізації інженерно-технічних заходів цивільного захисту при розробленні містобудівної та проектної документації, в тому числі заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що належать до сфери міської ради в особливий період.

 

У сфері охорони праці:

  1. розроблення спільно з іншими структурними підрозділами міської ради комплексних заходів для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці, планів, програм поліпшення умов праці, запобігання виробничому травматизму, професійним захворюванням, надання організаційно-методичної допомоги у виконанні запланованих заходів;

  2. підготовка проектів розпоряджень міського голови з питань охорони праці;

3) проведення спільно з представниками інших структурних підрозділів ради перевірок дотримання працівниками вимог нормативно-правових актів з охорони праці;

4) складання звітності з охорони праці за встановленими формами (у разі необхідності);

5) проведення з працівниками виконавчих органів ради вступного інструктажу з питань праці;

6) ведення обліку та проведення аналізу причин виробничого травматизму, професійних захворювань, аварій, заподіяної ними шкоди;

7) забезпечення належного оформлення і зберігання документації з питань охорони праці, а також своєчасної передачі її до архіву для тривалого зберігання згідно з установленим порядком;

8) складання за участю керівників структурних підрозділів Волочиської міської ради переліків професій, посад і видів робіт, на які повинні бути розроблені інструкції з охорони праці, надання методичної допомоги під час їх розроблення;

9) інформування працівників про основні вимоги законів, інших нормативно-правових актів та актів з охорони праці, що діють у раді;

10) розгляд питань про підтвердження наявності небезпечної виробничої ситуації, що стала причиною відмови працівника від виконання дорученої роботи, відповідно до законодавства (у разі необхідності), листів, заяв, скарг працівників ради, що стосуються питань додержання законодавства про охорону праці;

11) участь у розслідуванні нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві відповідно до Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, складанні санітарно-гігієнічної характеристики умов праці працівників, які проходять обстеження щодо наявності професійних захворювань (отруєнь);

12) проведенні внутрішнього аудиту охорони праці на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці;

13) участь у розробленні положень, інструкцій та інших актів з охорони праці, що діють у раді;

14) організації навчання з питань охорони праці;

15) участь у роботі комісії з перевірки знань з питань охорони праці;

16) здійснює контроль за:

  • виконанням заходів, передбачених заходами, програмами, планами щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, колективним договором та заходами, спрямованими на усунення причин нещасних випадків та професійних захворювань;

  • наявністю в структурних підрозділах ради інструкцій з охорони праці, своєчасним внесенням в них змін;

  • своєчасним проведенням навчання з питань охорони праці, всіх видів інструктажу з охорони праці;

  • організацією робочих місць відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці;

  • застосуванням праці жінок і інвалідів відповідно до законодавства;

  • виконанням приписів посадових осіб органів державного нагляду за охороною праці та поданням страхового експерта з охорони праці.

 

У сфері мобілізаційної роботи:

1) забезпечує організацію виконання міською радою законів, інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;

2) бере участь в організації мобілізаційної підготовки та мобілізації на території відповідних населених пунктів міської ради;

3) координує роботу з виконання заходів мобілізації людських і транспортних ресурсів на території міської ради;

4) організовує завчасне планування проведення мобілізації людських і транспортних ресурсів на території громади для гарантованого виконання заходів щодо доукомплектування Збройних Сил України та інших військових формувань мобілізаційними ресурсами;

5) забезпечує своєчасне планування та мобілізаційне розгортання підрозділів територіальної громади, функціонування та життєзабезпечення населення Волочиської міської ради в особливий період;

6) організовує в особливий період підтримання взаємодії з сьомим відділом Хмельницького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органами влади, підприємствами, установами та організаціями розташованими на території громади з питань планування та виконання комплексу заходів мобілізації людських і транспортних ресурсів;

7) здійснює контроль за виконанням заходів мобілізації людських і транспортних ресурсів підприємствами, установами і організаціями на території міської ради в умовах особливого періоду;

8) забезпечує спільно з сьомим відділом Хмельницького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час і надає звітність щодо бронювання військовозобов’язаних у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;

9) здійснює контроль за мобілізаційною підготовкою на підприємствах, установах та організаціях, які залучаються до виконання заходів мобілізації та виконання мобілізаційних завдань міської ради;

10) бере участь в організації під час мобілізації в установленому порядку своєчасне оповіщення та прибуття громадян, які залучаються до виконання обов’язку щодо мобілізації;

11) забезпечує надання сьомим відділом Хмельницького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки відомостей про реєстрацію, банкрутство (ліквідацію) підприємств, установ і організацій, що належать до комунальної форми власності, згідно із законодавством;

12) сприяє сьомому відділу Хмельницького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки у його роботі в мирний час та в особливий період.

  1. Відділ для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені цим Положенням, має право:

 

1) одержувати, в установленому законодавством порядку, від інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);

3) вносити в установленому порядку пропозиції, щодо удосконалення роботи міської ради у галузі цивільного захисту;

4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами міської ради, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;

5) ініціювати скликання в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції;

6) відділ в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами міської ради, територіальними органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

 

  1. Начальник відділу:

 

 1) здійснює керівництво Відділом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у Відділі;

2) подає на затвердження ради Положення про Відділ;

3) готує та подає на затвердження міському голові посадові інструкції працівників Відділу;

4) планує роботу Відділу, вносить пропозиції щодо формування планів роботи міської ради;

5) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Відділу;

6) звітує перед міським головою про виконання покладених на Відділ завдань та затверджених планів роботи;

7) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях сесії, виконкому питань, що належать до компетенції Відділу, та розробляє проекти відповідних рішень;

8) бере участь у засіданнях сесії, виконкому міської ради;

9) представляє інтереси Відділу у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами міської ради, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями - за дорученням керівництва міської ради;

10) організовує роботу з підвищення рівня професійної кваліфікації працівників Відділу;

11) забезпечує дотримання працівниками Відділу Правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни.

 

6. Відповідальність

Працівники відділу несуть персональну відповідальність за чітке і своєчасне виконання функціональних обов’язків, порушення трудової дисципліни, етики поведінки та недотримання обмежень, передбачених законодавством про службу в органах місцевого самоврядування, протидію та запобіганню корупції.

 

 

Секретар ради Оксана ПЕНДРАК

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт