Рішення міської ради №15-36/2023 «Про зміну найменування, юридичної адреси та затвердження Положення комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області в новій редакції»
Скликання: | VIII скликання |
Сесія: | 36 сесія (від 21.12.2023) |
Тип документу: | Рішення міської ради |
Дата: | 28.12.2023 |
Номер документу: | 15-36/2023 |
Назва документу: | Про зміну найменування, юридичної адреси та затвердження Положення комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області в новій редакції |
Прикріплені файли: |
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ
ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА
Волочиської міської територіальної громади
VІІІ скликання
ХХХVІ сесія
Р І Ш Е Н Н Я
21 грудня 2023 року Волочиськ № 15-36/2023
Про зміну найменування, юридичної адреси та затвердження Положення комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області в новій редакції
Керуючись ст.78 Господарського кодексу України, статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про соціальні послуги», Законом України «Про Державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Указом Президента № 398/2020 « Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства», постановою Кабінету Міністрів України № 177 від 3 березня 2020 року «Деякі питання діяльності центрів надання соціальних послуг», Постановою Кабінету Міністрів України № 1124 від 27 жовтня 2023 року «Деякі питання надання соціальних послуг», розглянувши службову записку директора комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» №1267 від 21 листопада 2023 року, за рекомендацією постійної комісії з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, прав людини та законності та з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, туризму, молоді та спорту, міська рада |
В И Р І Ш И Л А:
-
Змінити найменування юридичної особи код ЄДРПОУ 22985812 з «Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради» на «Бюджетний (комунальний) заклад «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області»
-
Привести у відповідність юридичну адресу комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області код ЄДРПОУ 22985812 з « 31200, Хмельницька область, місто Волочиськ, вулиця Пушкіна , будинок 33» на «31200, Хмельницька область, Хмельницький район місто Волочиськ, вулиця Симона Петлюри, будинок 33».
-
Директору бюджетного (комунального) закладу «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області Гуцал Л.П. внести зміни до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
-
Затвердити Положення бюджетного (комунального) закладу «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області в новій редакції (додається).
-
Уповноважити директора бюджетного (комунального) закладу «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області Гуцал Л.П. підписати Положення бюджетного (комунального) закладу «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області та провести реєстрацію установчих документів.
-
Вважати таким , що втратив чинність пункти 2,3 рішення VIIІ сесії міської ради від 27 квітня 2021 року № 5-8/2021 «Про утворення притулку для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі та затвердження Положення комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради (нова редакція)»
-
Контроль за виконанням рішення покласти на начальника відділу соціального захисту населення Волочиської міської ради Бруковську Л.А. та постійні комісії з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, туризму, молоді та спорту (голова комісії Бойчук І.Т.) та з питань регламенту, депутатської діяльності, етики, прав людини та законності (голова комісії Байда А.Л.).
Міський голова Костянтин ЧЕРНИЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення ХХХVІ сесії міської ради
№ 15-36/2023 від 21.12.2023 року
ПОЛОЖЕННЯ
БЮДЖЕТНОГО (КОМУНАЛЬНОГО) ЗАКЛАДУ
« ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ »
ВОЛОЧИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ
ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
НОВА РЕДАКЦІЯ
м. Волочиськ
2023
-
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
-
Бюджетний (комунальний) заклад «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області (далі - Центр) є бюджетною (комунальною), спеціалізованою установою соціального захисту населення.
-
Засновником Центру є Волочиська міська рада Хмельницького району, Хмельницької області (код ЄДРПОУ – 04060695, місцезнаходження: 31200, площа Центральна, будинок 1, м. Волочиськ, Хмельницький район, Хмельницька область) (далі - Засновник).
-
Центр, створений відповідно до чинного законодавства, є бюджетною не прибутковою установою, основною метою якої не є одержання прибутку.
-
Повне найменування установи – Бюджетний (комунальний) заклад «Центр надання соціальних послуг» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області.
-
Скорочене найменування установи – Центр соціальних послуг.
-
Місцезнаходження Центру: 31200, Хмельницька область, Хмельницький район, м. Волочиськ, вул. Симона Петлюри, буд. 33.
-
Центр утворюється міською радою, підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради. Уповноваженим органом, якому безпосередньо підпорядкований Центр є відділ соціального захисту населення Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області.
-
Центр керується Конституцією України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими міжнародними договорами та правовими актами, ратифікованими Верховною Радою України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями міської ради і виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, нормативними актами Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації, Хмельницького обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, наказами відділу соціального захисту населення міської ради, іншими нормативними актами з питань, що регулюють його діяльність та цим Положенням.
-
Центр утворюється за наявності необхідної матеріально - технічної бази, зокрема приміщень, що відповідають будівельним, технічним, санітарно- гігієнічним нормам, вимогам пожежної безпеки та іншим нормам відповідно до законодавства.
-
Організаційно-методичне забезпечення Центру та контроль за додержанням законодавства про надання соціальних послуг в установленому порядку здійснює відділ соціального захисту населення Волочиської міської ради.
Для забезпечення реалізації соціальної політики щодо надання соціальних послуг Центр взаємодіє із структурними підрозділами міської ради, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності.
-
Центр несе відповідальність за своїми зобов'язаннями відповідно до вимог законодавства.
Центр не несе відповідальності за зобов'язаннями Засновника. Засновник не несе відповідальності за зобов'язаннями Центру, крім випадків, встановлених законодавством.
-
Перевірка роботи та контроль за організацією діяльності, пов'язаної із наданням соціальних послуг, відділів Центру, ревізія фінансово - господарської діяльності проводяться відповідно до законодавства України.
-
Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із своїм найменуванням, штампи та бланки.
-
Центр має право укладати договори, набувати майнові та особисті немайнові права, бути позивачем і відповідачем у суді.
-
Відносини Центру у всіх сферах господарської діяльності з іншими підприємствами, установами, організаціями та громадянами здійснюються на підставі укладених договорів.
-
Положення затверджується Засновником за пропозицією відділу соціального захисту населення міської ради.
-
Кошториси, плани асигнувань загального і спеціального фондів бюджету та штатні розписи затверджуються відповідно до законодавства.
-
Умови оплати праці працівників Центру та штатна чисельність визначаються відповідно до законодавства з питань оплати праці, норм часу, чисельності та типового штатного нормативу чисельності працівників, що затверджуються наказами Мінсоцполітики.
-
Для надання соціальних послуг Центр має право залучати на договірних засадах інші підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема волонтерів.
-
Центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі із-за кордону, яка використовується для надання допомоги громадянам, які обслуговуються, та поліпшення матеріально-технічної бази Центру.
-
Центр має право самостійно визначати форми та методи роботи.
-
Центр має право сприяти тимчасовій реєстрації місця перебування осіб (сімей), які опинились в складних життєвих обставинах для відновлення їх документів та непрацездатних бездомних громадян з метою подальшого оформлення до закладів соціального захисту населення.
2. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРУ
-
Центр очолює директор, який здійснює свою діяльність відповідно до контракту. Директор призначається на посаду шляхом укладення з ним контракту за результатами конкурсу, процедура проведення якого визначена законодавством або в інших випадках, передбачених чинним законодавством. Контракт з Директором може бути розірваний на підставах установлених чинним законодавством, а також з підстав, передбачених у контракті.
-
Посаду директора Центру може займати особа, яка має вищу освіту (магістр, спеціаліст) відповідного напряму підготовки і стаж роботи на керівній посаді не менш як п'ять років.
-
Директор Центру:
-
організовує роботу Центру, персонально відповідає за виконання завдань, визначає ступінь відповідальності працівників;
-
здійснює контроль за повнотою та якістю надання соціальних послуг особам/сім’ям відповідно до державних стандартів і нормативів;
-
забезпечує своєчасне подання звітності про роботу Центру;
-
призначає в установленому порядку на посади та звільняє з посад працівників;
-
затверджує правила внутрішнього розпорядку та контролює їх виконання;
-
видає відповідно до компетенції накази, розпорядження організовує та контролює їх виконання;
-
укладає договори, діє від імені Центру і представляє його інтереси;
-
забезпечує фінансово-господарську діяльність, зміцнення матеріально-технічної бази для проведення комплексу заходів із надання соціальних послуг особам/сім’ям, у тому числі забезпечення автотранспортними засобами, спеціальними засобами для догляду і самообслуговування;
-
забезпечує проведення атестації працівників в порядку, визначеному законодавством, та сприяє підвищенню їх кваліфікації;
-
вживає заходів для поліпшення умов праці, забезпечення дотримання правил охорони праці, внутрішнього трудового розпорядку, санітарної та пожежної безпеки;
-
2.4.Накази директора Центру, рішення, доручення та усні розпорядження, що відповідають законодавству, є обов'язковими для виконання всіма працівниками.
3. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
-
Центр утворюється для надання соціальних послуг громадянам, що проживають на території Волочиської міської територіальної громади.
-
Центр провадить свою діяльність відповідно до критеріїв діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги, на принципах адресності та індивідуального підходу, доступності та відкритості, добровільного вибору отримання чи відмови від надання соціальних послуг, гуманності, комплексності, максимальної ефективності використання бюджетних коштів, законності, соціальної справедливості, забезпечення конфіденційності, дотримання державних стандартів соціальних послуг, етичних норм і правил.
-
До складу Центру входять:
3.3.1.Відділ соціальної допомоги вдома.
3.3.2.Відділ комплексної реабілітації осіб з інвалідністю.
3.3.3.Відділ у справах дітей та сім’ї, обліку бездомних громадян.
3.3.4. Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
3.3.5.Мобільна бригада соціально - психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та /або насильства за ознакою статі.
3.3.6.Відділ організації надання натуральної адресної допомоги
3.3.7.Перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями «Соціальне таксі».
3.3.8. «Мобільний соціальний офіс».
3.3.9.Відділ господарського забезпечення.
3.3.10.Відділ надання соціальних послуг в умовах цілодобового перебування/ проживання.
У разі необхідності у Центрі можуть створюватись інші підрозділи, діяльність яких спрямована на надання соціальних послуг громадянам міської територіальної громади.
3.4. Положення про відділи Центру затверджуються директором.
-
На надання соціальних послуг Центру мають право:
-
Громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнані такими в порядку, затвердженому МОЗ;
-
Сім’ї та особи, що перебувають у складних життєвих обставинах, які об’єктивно порушують їх нормальну життєдіяльність, наслідки яких вони не можуть подолати самостійно, а саме:
-
похилий вік;
-
невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування;
-
психічні та поведінкові розлади, у тому числі пов’язані із вживанням психоактивних речовин;
-
ухилення батьками або особами, які їх замінюють, від виконання своїх обов’язків із виховання дитини;
-
втрата соціальних зв’язків, у тому числі під час перебування в місцях позбавлення волі;
-
шкода, заподіяна пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією.
До осіб/сімей, які мають найвищий ризик потрапляння у складні життєві обставини належать:
-
сім’ї, у яких дітей відібрано у батьків без позбавлення їх батьківських прав;
-
сім’ї, де триває процес розлучення батьків і вирішується спір між матір’ю та батьком щодо визначення місця проживання дітей, участі батьків у їх вихованні;
-
сім’ї з дітьми, в яких тривала хвороба батьків перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов’язки;
-
сім’ї, у яких виховуються діти з інвалідністю, та сім’ї з дітьми, у яких батьки мають інвалідність;
-
сім’ї, у яких виховуються діти групи ризику щодо отримання інвалідності;
-
сім’ї, діти з яких перебувають у закладах інституційного догляду та виховання;
-
сім’ї, дітей з яких влаштовано в сім’ю патронатного вихователя;
-
сім’ї, у яких діти систематично самовільно залишають місце проживання;
-
сім’ї, у яких діти систематично без поважних причин не відвідують заклади освіти;
-
жінки, які виявили намір відмовитися від новонародженої дитини;
-
діти, які перебувають на вихованні в сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу;
-
особи з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
-
повнолітні недієздатні особи (у разі відсутності в них опікуна);
-
учасники антитерористичної операції та особи, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях.
Виходячи з конкретних обставин, на підставі рішення виконавчого комітету міської ради, можуть бути прийняті і інші громадяни.
3.6.Основними завданнями Центру є:
3.6.1.Надання особам / сім'ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах комплексу соціальних послуг, яких вони потребують, відповідно до переліку послуг, затверджених Мінсоцполітики з метою мінімізації або подолання таких обставин.
-
-
Проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб /сімей, які належать до вразливих груп населення.
-
Визначення потреб населення Волочиської міської територіальної громади у соціальних послугах.
-
Виявлення осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах, ведення обліку таких осіб/сімей, формування електронної бази отримувачів послуг, визначення (оцінювання) їх індивідуальних потреб у наданні соціальних послуг.
-
Установлення зв’язків з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, фізичними особами, родичами громадян, яких обслуговує Центр, з метою сприяння в надані соціальних послуг громадянам.
-
Визначення індивідуальних потреб дітей, сімей (осіб) у соціальних послугах та соціальній підтримці.
-
Здійснення соціального супроводу дітей, сімей (осіб), які потрапили у складні життєві обставини і потребують сторонньої допомоги, в т.ч. надання їм допомоги в оформленні документів для призначення усіх видів соціальної підтримки та послуг у сфері соціального захисту населення.
-
Надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів соціальних послуг.
-
Надання допомоги отримувачам соціальних послуг у розв’язанні їхніх соціально-побутових проблем.
-
Здійснення соціального супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу.
-
Забезпечення соціального патронажу осіб, які відбули покарання у виді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань на підставах, передбачених законом, за повідомленням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.
-
Складання плану реабілітації особи, яка постраждала від торгівлі людьми.
-
Внесення відомостей до реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
-
Проведення моніторингу та оцінювання якості наданих соціальних послуг.
-
Створення умов для навчання та підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги.
-
Взаємодія з іншими суб’єктами системи надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами - підприємцями, які в межах компетенції надають допомогу вразливим групам населення та особам / сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або здійснюють їх захист.
-
Інформування населення територіальної громади та отримувачів соціальних послуг індивідуально про перелік, обсяг і зміст соціальних послуг, які він надає, умови та порядок їх отримання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я, зокрема з порушеннями зору, слуху.
-
Інформування населення про сімейні форми виховання дітей та проведення попереднього відбору кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі.
-
Підготовка статистичних та інформаційно-аналітичних матеріалів стосовно наданих соціальних послуг і проведеної соціальної роботи.
-
Забезпечення захисту персональних даних отримувачів соціальних
послуг відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». -
Організація надання соціальних та реабілітаційних послуг дітям,
сім’ям (особам), які опинились у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги. -
Проведення роботи щодо попередження соціального сирітства (з
метою повернення дітей до біологічних сімей із закладів державного
утримання). -
Організація роботи з надання благодійної (гуманітарної) допомоги для дітей з багатодітних, малозабезпечених, прийомних сімей, дітей, які виховуються одним з батьків, сімей учасників АТО, внутрішньо переміщеним особам та дітям з особливими потребами.
-
Проведення соціально - профілактичної роботи (щодо формування здорового способу життя, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу, попередження
сімейного неблагополуччя, попередження насильства в сім’ї та жорстокого
поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми, розвиток сімейних форм
виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування,
формування свідомого батьківства, розвиток волонтерського руху). -
Здійснення обліку бездомних осіб, надання їм соціальних послуг, здійснення відповідно до закону заходів, спрямованих на запобігання бездомності осіб.
-
Надання дитині та особам, які піклуються про неї, необхідної
допомоги у запобіганні та виявленні випадків жорстокого поводження з
дитиною. -
Центр з урахуванням потреб громади у соціальних послугах, може надавати базові соціальні послуги: догляд вдома, денний догляд, догляд стаціонарний; підтримане проживання; соціальна адаптація; соціальна інтеграція та реінтеграція; надання притулку; екстрене (кризове) втручання; консультування; соціальний супровід; представництво інтересів; посередництво; соціальна профілактика; натуральна допомога; фізичний супровід осіб з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату та пересуваються на кріслах колісних, порушення зору; переклад жестовою мовою; догляд та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних; супровід під час інклюзивного навчання; інформування, тимчасовий відпочинок для осіб що здійснюють догляд за особами з інвалідністю, особами, які мають невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування, транспортні; інші соціальні послуги.
-
Соціальні послуги надаються Центром за рахунок бюджетних коштів, з установленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача соціальних послуг, або за рахунок отримувача соціальних послуг/ третіх осіб. Розмір плати за соціальні послуги залежить від змісту та обсягу послуг, що надаються.
-
Центр забезпечує безоплатне, в обсягах визначених державними стандартами, надання соціальних послуг:
-
-
громадянам похилого віку, особами з інвалідністю, хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності), які не здатні до самообслуговування і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу або рідні є громадянами похилого віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому порядку;
-
громадянам, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв'язку з
безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю); -
шкода, завдана пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією. У цьому порядку термін «шкода, завдана збройним конфліктом» означає зокрема, матеріальну, фізичну, психологічну шкоду, яка була завдана особі/ сім’ї та спричинила потрапляння такої особи/ сім’ї; у складні життєві обставини
-
сім’ям, дітям та молодим особам, які опинились в складних життєвих
обставинах та не в змозі їх самостійно подолати, що перебувають на обліку у відділі у справах дітей та сім’ї, обліку бездомних громадян; -
дітям та особам з інвалідністю, які обслуговуються відділом комплексної реабілітації осіб з інвалідністю.
-
особам, які набули статусу ветеранів війни, членам сімей ветеранів війни та загиблих Захисників та Захисниць України.
-
особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, члени сімей загиблих (померлих) ветеранів ( війни), Захисників і Захисниць України.
-
-
Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами соціальних послуг, надаються за плату.
-
Центр може надавати платні соціальні послуги (в межах наявних можливостей). Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 428 « Порядок регулювання тарифів на соціальні послуги» тарифи на соціальні послуги щороку визначаються Центром та затверджуються Засновником.
-
Центр має право проводити корегування тарифів на платні соціальні послуги у разі зміни їх складових у поточному році та подавати їх на затвердження Засновнику.
-
Кошти, що надходять від надання платних соціальних послуг, використовуються в установленому законодавством порядку.
-
Виконавчий комітет Волочиської міської ради, може приймати, як виняток, рішення про звільнення від плати за надання соціальних послуг.
-
4.У МОВИ ТА ПОРЯДОК НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
4.1. Центр провадить діяльність за принципами недискримінації, дотримання прав людини, прав дитини та прав осіб з інвалідністю; гуманізму; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; поваги до честі та гідності; толерантності; законності; соціальної справедливості; доступності та відкритості; неупередженості та безпечності; добровільності; індивідуального підходу; комплексності; конфіденційності; максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів; забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
4.2. Підставою для надання соціальних послуг є:
4.2.1.направлення особи/сім’ї для отримання соціальних послуг, видане на підставі відповідного рішення відділу соціального захисту населення міської ради, яке приймається відповідно до Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
4.2.2.результати оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах.
4.3. У разі коли особа або її законний представник звернулись безпосередньо до Центру, працівники допомагають в поданні заяви до відділу соціального захисту населення не пізніше ніж протягом наступного робочого дня та інформують про можливість отримання необхідної допомоги та умови її надання (в усній формі, через електронні засоби комунікації або шляхом надання друкованих інформаційних матеріалів).
4.4. Для прийняття рішення про надання соціальних послуг до заяви обов’язково додаються документи (або їх скановані копії), які передбачені законодавством. У разі неможливості здійснення обміну інформацією, відсутності даних за необхідний період або за наявності інших отриманих доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України та згідно із законодавством не може бути отримана на запит уповноваженого органу, отримувач соціальної послуги подає довідки/інші документи про доходи за один квартал, який передує місяцю що є попереднім до місяця звернення за наданням соціальних послуг
4.5.Підставою для розгляду питання про надання соціальних послуг також є повідомлення суб’єкта та/або акт оцінювання потреб сім’ї/особи, складений фахівцем із соціальної роботи/ соціальним працівником, звернення, повідомлення інших осіб в інтересах осіб, які потребують соціальних послуг у зв’язку з перебуванням у складних життєвих обставинах, рекомендації комісії з питань захисту прав дитини, подані за результатами розгляду матеріалів про стан сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах.
4.6. У разі потреби та за згодою осіб/сімей, проводиться обстеження матеріально-побутових умов їх проживання.
4.7. На кожну особу/сім’ю , яку обслуговує Центр, ведеться особова справа. Формування, облік та зберігання особової справи здійснюється у відділі, який обслуговує громадянина постійно.
4.8. У разі коли особа/сім’я, яка потребує надання соціальних послуг, за віком або за станом здоров'я неспроможна самостійно прийняти рішення про необхідність їх надання, таке рішення може прийняти опікун чи піклувальник.
4.9.Соціальні послуги надаються відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики.
Надання соціальних послуг одноразово здійснюється без укладання договору згідно з класифікатором соціальних послуг.
Рішення про надання соціальних послуг екстрено ( кризово ) оформляється наказом Центру. Акти про надання соціальних послуг екстрено ( кризово ), складені за формою, затвердженою Мінсоцполітики, надсилаються Центром засновнику протягом одного місяця з дня надання соціальних послуг.
4.10. Зміст та обсяг соціальної послуги для кожного її отримувача визначається індивідуально залежно від його потреб і зазначається в індивідуальному плані надання соціальної послуги, що є невід’ємною частиною договору про надання соціальної послуги. Надання соціальних послуг одноразово, екстрено (кризово) здійснюється без укладення договору.
Оформлення документів для надання соціальних послуг проводиться відповідно до затверджених Мінсоцполітики форм обліку роботи з особами/сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Інформація, що міститься в документах, оформлених для надання соціальних послуг, є конфіденційною. Надавач вживає заходів до захисту персональних даних відповідно до вимог Законів України «Про захист персональних даних» та «Про інформацію» є відповідальним за нерозголошення такої інформації згідно із законом.
-
Медичними протипоказаннями для надання соціальних послуг особам/сім’ям є наявність у них інфекційних захворювань, залежності від психоактивних речовин, алкоголю, психічних захворювань, що потребують перебування на спеціальному диспансерному обліку.
4.12. Підставами для припинення надання соціальних послуг є:
4.12.1. відсутність потреби в соціальних послугах за результатами оцінювання потреб осіб/сімей, які належать до вразливих категорій населення або перебувають під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини;
4.12.2. закінчення строку дії договору про надання соціальних послуг (крім випадків продовження строку дії договору за результатами повторного оцінювання потреб);
4.12.3. відмова особи/сім’ї від отримання послуг (крім випадків соціального супроводу сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах, і сімей, у яких порушуються права дитини) та дострокове розірвання договору про надання соціальних послуг за ініціативою отримувача соціальних послуг;
4.12.4.зміна місця проживання/перебування отримувача соціальних послуг, що унеможливлює надання соціальних послуг;
4.12.5.невиконання без поважних причин отримувачем соціальних послуг вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;
4.12.6.виявлення/встановлення недостовірності поданих отримувачем соціальних послуг інформації/документів під час звернення за наданням соціальних послуг, що унеможливлює подальше їх надання;
4.12.7.смерть отримувача соціальних послуг;
4.12.8.дострокове розірвання договору про надання соціальних послуг за ініціативою отримувача соціальних послуг;
4.12.9.ліквідація (припинення діяльності) надавача або припинення ним надання відповідних соціальних послуг.
4.13.Завершення соціального супроводу дітей, сімей (осіб) відділом у справах дітей та сім’ї, обліку бездомних громадян припиняється у разі:
4.13.1.досягнення позитивного результату соціального супроводу;
4.13.2.письмової відмови отримувача соціальних послуг від їх надання;
4.13.3.систематичного нездійснення отримувачем соціальних послуг без поважних причин заходів, передбачених планом соціального супроводу.
4.14.Соціальний супровід припиняється за письмовим повідомленням особи/ сім’ї у разі:
4.14.1.поліпшення стану здоров'я, виходу із складних життєвих обставин, в результаті чого особа/сім’я втрачає потребу в наданні соціальних послуг;
4.14.2.виявлення у особи/сім’ї, яку безоплатно обслуговує Центру, працездатних рідних (батьків, дітей, чоловіка, дружини) або осіб, які відповідно до законодавства повинні забезпечити йому догляд і допомогу, або осіб, з якими укладено договір довічного утримання (догляду);
4.14.3.направлення громадянина до будинку-інтернату для громадян похилого віку, пансіонату, психоневрологічного інтернату, будинку для ветеранів та інших закладів постійного проживання;
4.14.4. зміни місця проживання;
4.14.5.поліпшення матеріально-побутових умов, у результаті якого особа/сім’я не потребує соціально-економічних послуг;
4.14.6.грубого, принизливого ставлення особи/сім’ї до соціальних працівників, соціальних робітників, фахівців із соціальної роботи та інших працівників Центру;
4.14.7.порушення громадського порядку (сварки, бійки тощо);
4.14.8.систематичного перебування в стані алкогольного, наркотичного сп'яніння;
4.14.9.виявлення медичних протипоказань для надання соціальних послуг Центром;
4.14.10 надання особам/сім’ям соціальних послуг фізичною особою, якій призначено грошову компенсацію у встановленому законодавством порядку;
4.14.11.у разі смерті надання соціальних послуг припиняється;
4.14.12. відмови отримувача соціальних послуг або його законного представника від отримання соціальних послуг;
4.15.13.невиконання особою/ сім’єю без поважних причин вимог, щодо отримання соціальної послуги;
4.16.14.припинення діяльності Центру, в такому разі відділ соціального захисту населення міської ради вживає заходів до забезпечення надання соціальних послуг особам, які їх отримували в Центрі (розглядає питання щодо можливості надання соціальних послуг громадськими організаціями, фізичною особою, якій призначається щомісячна компенсаційна виплата відповідно до законодавства, тощо).
4.17.Про припинення надання соціальних послуг сім’ї (особи) видається наказ, на підставі якого вноситься інформація до електронної бази даних і робиться позначка в журналі обліку та в особовій справі із зазначенням дати припинення за підписом завідувача відділу, який обслуговував.
4.18.Працівники Центру, які здійснюють надання соціальних послуг, зобов'язані сумлінно ставитися до виконання своїх обов'язків, поважати гідність громадян, не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо громадян, яких вони обслуговують, зберігати в таємниці інформацію, отриману під час виконання своїх службових обов'язків, а також інформацію, що може бути використана проти зазначених громадян.
4.19.Більш детальний перелік, умови та порядок надання соціальних послуг відділами Центру визначаються в Положеннях про ці відділи.
5. МАЙНО ЦЕНТРУ
-
Майно Центру є комунальною власністю Волочиської міської ради і закріплюється за Центром на правах оперативного управління.
-
Майно Центру становлять основні фонди і інші необоротні активи, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Центру.
-
Джерелом формування майна Центру є:
-
бюджетні кошти та капітальні вкладення;
-
грошові та матеріальні внески Засновника;
-
кошти та майно, що надходять безоплатно від фізичних та юридичних осіб, безповоротна допомога, гуманітарна допомога, добровільні пожертви, благодійні внески організацій, підприємств, фондів, громадян;
-
власні надходження від надання платних послуг, надання яких передбачено чинним законодавством України;
-
інше майно придбане на підставах, не заборонених законодавством України.
Центр володіє і користується цим майном згідно з діючим законодавством і даним Положенням, розпоряджається за погодженням з Засновником.
5.4.Основні фонди Центру не можуть бути предметом безоплатного користування, застави, внеском до статутного фонду інших юридичних осіб та не можуть бути продані, передані, або відчужені у будь-який спосіб без згоди Засновника.
5.5.Відчуження майна Центру здійснюється з дозволу Засновника у порядку, встановленому чинним законодавством України.
5.6.Засновник здійснює контроль за використанням і збереженням майна, переданого в безоплатне постійне користування з правом володіння Центру.
5.7.Питання оренди Центру будинків, приміщень, споруд, устаткування, земельних ділянок регулюється законодавством України, рішеннями Засновника.
5.8.Збитки, заподіяні Центром в результаті порушення його майнових прав громадянами та юридичними особами, відшкодовуються Центром у порядку, встановленому законодавством України.
6. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЦЕНТРУ
-
Центр має право:
-
Самостійно планувати свою діяльність згідно з метою та предметом діяльності Центру.
-
Визначати основні напрямки розвитку відповідно до комплексних і цільових програм з питань, що входять до компетенції Центру, подавати їх на затвердження Засновнику.
-
Укладати угоди з підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами для виконання статутних завдань відповідно до законодавства України. Організовувати свою діяльність із забезпечення укладених договорів.
-
Набувати необхідні матеріальні ресурси у підприємств, організацій, установ чи фізичних осіб.
6.1.5.Залучати підприємства, установи та організації, незалежно від форм власності, до роботи з питань, що входять до компетенції Центру.
-
Надавати соціальні послуги згідно з чинним законодавством, у тому числі: соціально-побутові, психологічні, соціально-педагогічні, соціально- медичні, соціально-економічні, інформаційні та інші.
6.2. Обов'язки Центру
6.2.1.Утримувати в належному стані та здійснювати своєчасний ремонт основних фондів, устаткування, технічного обладнання.
6.2.2.Забезпечувати своєчасні розрахунки за фінансовими зобов'язаннями.
6.2.3.Забезпечувати належний санітарно-гігієнічний і протипожежний стан Центру.
6.2.4.Забезпечувати дотримання законодавства про працю, правила і норми охорони праці, техніки безпеки.
6.2.5.Забезпечувати подання відповідним органам фінансових і статистичних звітів у строки, встановлені законодавством України.
-
Вести діловодство, статистичну звітність та архівну справу відповідно до законодавства України.
-
Розглядати в установленому порядку звернення, заяви та скарги юридичних та фізичних осіб з питань своєї діяльності та вживати заходи для усунення причин, що призвели до порушення їх законних прав та інтересів.
-
Здійснювати бухгалтерський облік відповідно до законодавства України.
-
Інформувати відділ соціального захисту населення Волочиської міської ради про результати діяльності у визначені строки, на вимогу депутатів міської ради звітувати про свою роботу на пленарних засіданнях.
7. ФІНАНСОВА ТА ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ
-
Фінансово - господарська діяльність Центру здійснюється відповідно до виділених бюджетних асигнувань, штатного розпису за рахунок міського бюджету.
-
Центр утримується за рахунок видатків міського бюджету на соціальний захист населення, інших надходжень, у тому числі від діяльності його відділів, від надання платних соціальних послуг, а також благодійних коштів громадян, підприємств, установ та організацій.
-
Центр витрачає кошти за умови суворого дотримання фінансово- бюджетної дисципліни та забезпечення максимальної економії матеріальних цінностей і коштів. Додаткові кошти використовуються на розвиток матеріально-технічної бази Центру, рішення соціальних питань трудового колективу відповідно до чинного законодавства.
Відносини Центру у всіх сферах господарської діяльності з іншими підприємствами, установами, організаціями та громадянами здійснюються в порядку, встановленому чинним законодавством.
-
ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯ ДО ПОЛОЖЕННЯ
-
Зміни та доповнення до Положення Центру затверджуються рішенням міської ради і підлягають державній реєстрації.
-
-
КОМПЕТЕНЦІЯ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ.
-
На всіх працівників Центру поширюється норми діючого трудового законодавства України.
-
Трудовий колектив Центру
-
9.2.1.розглядає і погоджує проекти колективного договору;
-
визначає орган, що відстоює інтереси трудового колективу (профспілковий комітет, рада трудового колективу, інші);
-
розглядає, разом з Засновником, зміни і доповнення, внесені в Положення Центру;
9.2.4.здійснює інші функції відповідно до законодавства і колективному договору.
-
Колективний договір підписується між адміністрацією Центру і трудовим колективом, регулює виробничі, трудові й економічні відносини.
-
ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
10.1.Припинення діяльності Центру може здійснюватися шляхом його ліквідації або реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення).
10.2. Ліквідація і реорганізація Центру відбувається за рішенням Засновника.
Центр може бути ліквідованим:
-
за рішенням Засновника;
-
на підставі рішення суду;
-
на інших підставах, передбачених законодавством України.
-
Центр вважається реорганізованим чи ліквідованим з моменту виключення його з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань.
-
Ліквідація Центру здійснюється ліквідаційною комісією, утвореною Засновником відповідно до чинного законодавства. У разі припинення діяльності Центру (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) всі його активи передаються одній або декільком неприбутковим організаціям відповідного виду діяльності або зараховуються до доходу міського бюджету.
-
При реорганізації Центру, здійсненої в порядку, передбаченому законом, права й обов'язки Центру переходять до правонаступників.
-
Після ліквідації Центру документи здаються в архів.
-
ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
Це Положення набирає чинності з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України.
Зміни та доповнення до Положення вносяться в порядку, визначеному чинним законодавством України, та набувають юридичної сили з моменту їх державної реєстрації.
Секретар ради Оксана ПЕНДРАК