Як уберегти заощадження від телефонних шахраїв. Поради від кіберполіції
Останнім часом шахраї дедалі частіше використовують метод підміни номера (спуфінг), щоб видавати себе за співробітників банку, державних установ чи мобільних операторів. Їхня мета – заволодіти вашими конфіденційними даними та викрасти кошти.
Зокрема, зловмисники можуть використовувати такі популярні схеми шахрайства:
-
“Ваша картка заблокована”. Шахраї можуть телефонувати та повідомляти про підозрілу активність, змушують людину назвати особисті дані.
-
“Вигідні банківські пропозиції”. За цією схемою вам пропонують “унікальний” кредит або інвестицію.
-
“Ви виграли приз”. Зловмисники вимагають оплатити “податок” чи “комісію” за отримання виграшу.
Щоб не стати жертвою шахраїв у кіберполіції радять дотримуватися таких порад:
-
Не розголошуйте персональні дані. Справжні співробітники банку ніколи не запитують PIN-коди, CVV, паролі до інтернет-банкінгу чи коди підтвердження.
-
Завершіть підозрілий дзвінок. Якщо вам телефонують нібито з банку та просять надати дані, покладіть слухавку. Зателефонуйте на офіційний номер фінансової установи, вказаний на вашій картці.
-
Не встановлюйте підозрілі додатки. Зловмисники можуть просити завантажити програми для віддаленого доступу, щоб отримати контроль над вашим телефоном.
-
Ігноруйте прохання перевести кошти. Банк ніколи не змушуватиме клієнта терміново переказати гроші «для безпеки».
-
Не поспішайте приймати рішення. Шахраї створюють відчуття терміновості. Завжди перевіряйте інформацію.
Якщо ви стали жертвою шахраїв – негайно зверніться в поліцію за номером 102