Волочиська міська територіальна громада
Офіційне інтернет-представництво
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Виклики сьогодення: дискусійний «Круглий стіл» з суб’єктами господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

Дата: 10.06.2021 16:28
Кількість переглядів: 273

На виконання Плану заходів з питань детінізації доходів громадян та зайнятості населення Волочиської міської ради на 2021 рік, 08.06.2021 року відбулося засідання Робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення Волочиської міської територіальної громади (далі - Робоча група).

На запрошення голови Робочої групи в засіданні прийняли участь представники бізнесу та преставники контролюючих органів: головний державний інспектор Управління Держпраці у Хмельницькій області Мельничук С.С., начальник відділу адміністрування акцизного податку, контролю за обігом марки акцизного податку управління контролю за підакцизними товарами ДПС у Хмельницькій області Кукурудза О.О., начальник Волочиської Державної податкової інспекції Саланський А.М. та директор Волочиської районної філії Хмельницького обласного центру зайнятості Скиба О.П.

Із вступним словом виступила голова Робочої групи Гедзюк С.О., яка повідомила присутнім, що одним із найважливіших питань сьогодення залишається розв’язання проблеми легалізації трудових відносин з найманими працівниками, виплати легальної заробітної плати та встановлення їм економічних, соціальних та трудових гарантій.

Доповнив виступ голови Робочої групи головний державний інспектор Управління Держпраці у Хмельницькій області Мельничук С.С., який звернув увагу присутніх, що трудовий договір між фізичною особою-підприємцем та найманим працівником укладається письмово в двох примірниках (п. 6 ч. 1 ст. 24 КЗпП). Один із примірників трудового договору має зберігатися у працівника. Починаючи з 2015 року, реєструвати такий трудовий договір в державній службі зайнятості не треба. Нумерацію укладених трудових договорів підприємець веде самостійно. В усьому іншому оформлення трудових відносин між ФОПом та працівником таке ж, як і для юридичної особи (роботодавець має видати наказ про прийняття працівника на роботу, зробити відповідний запис у його трудовій книжці, сповістити податковий орган перед допуском працівника до роботи тощо). Трудові книжки працівників, які працюють на умовах трудового договору у фізичних осіб-підприємців без створення юридичної особи з правом найму, та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов'язану з наданням послуг, зберігаються безпосередньо у працівників (пункт 2.21-2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників).

Виступаючий також наголосив на виконання вимог законодавства про працю в частині дотримання державних мінімальних гарантій в оплаті праці.

Зауважив, що в червні вперше в поточному році необхідно індексувати зарплату працівників, оклади яких було підвищено в січні 2021 р. А це більшість, адже саме в січні мінімальна зарплата, від якої часто залежать розмір окладу, зросла до 6 000 грн. Нагадав, що зарплата індексується тільки в межах прожиткового мінімуму (на 01.06.2021 - 2 270 грн.), а та її частина, що перевищує прожитковий мінімум, індексації не підлягає. Коефіцієнт індексації в червні 2021 р. складає 3,4%. Сума індексації: 77,18 грн .(2 270 грн. * 3,4 %). За не проведення належної індексації заробітної плати найманих працівників, підприємцю загрожує штраф за недотримання мінімальних гарантій в оплаті праці, передбачений абзацом 4 ч. 2 ст. 265 КЗпП.

В ході робочої зустрічі, в діалозі із підприємцями Волочиської МТГ, начальник відділу адміністрування акцизного податку, контролю за обігом марки акцизного податку Управління контролю за підакцизними товарами Кукурудза О.О. акцентувала увагу на підвищенні рівня декларування акцизного податку з реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів; на обов’язковому проведенні розрахункових операцій через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів із зазначенням коду товарної під категорії згідно з УКТЕЗД для підакцизних товарів, цін товарів та обліку їх кількості; на недопущенні реалізації фальсифікованої продукції ( немаркованих тютюнових виробів та алкогольних напоїв), дотримання державної дисципліни цін; на отриманні ліцензії та інформування про випадки без ліцензійної торгівлі.

Начальником ДПІ Саланським А.М. роз’яснено правила застосування реєстрів розрахункових операцій в поточному році та у 2022 році. Наголошено на виконанні вимог п.п.63.3 статті 63 Податкового кодексу в частині повідомлення суб'єктами господарювання про об'єкти оподаткування (за формою 20-ОПП) , які використовуються у господарській діяльності.

Також відбулась жвава дискусія з питання реєстрації найманих осіб, оплати праці у розмірі не менше мінімальної заробітної плати.

На засіданні директор центру зайнятості Скиба Олександр Павлович презентував послуги служби зайнятості, проінформував про стан, основні тенденції та процеси на локальному ринку праці у Волочиському районі, надав інформацію про професійно-кваліфікований склад осіб, що зареєстровані в районній філії, наголосив на перевагах та вигодах співпраці із службою зайнятості, перспективи створення нових робочих місць, компенсації витрат у розмірі єдиного внеску, про право громадян, які не зареєстровані в службі зайнятості, як безробітні, на отримання ваучера для навчання шляхом перепідготовки, спеціалізації та підвищення кваліфікації, можливості організації стажування на робочих місцях кандидатів на працевлаштування та організації підбору кадрів на період виконання робіт тимчасового характеру.

На заключення, голова Робочої групи наголосила на необхідності ведення та зберігання основних первинних документів і обгрунтувала це вимогами законодавства та інформацією із судових практик, так як первинні документи є підтвердженням проведення видатків, а саме виплати заробітної плати найманим працівникам.

Засідання Робочої групи за участю сільськогосподарських виробників-фермерів та преставників органів контролю було проведено у вигляді діалогу (запитання-відповіді) на хвилі взаєморозуміння.

Голова Робочої групи подякувала присутнім за участь у засіданні і виразила надію на плідну співпрацю.

За консультаціями звертатися: Волочиська міська рада – відділ праці, зайнятості населення та внутрішнього аудиту (03845) 4-05-54.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь